woensdag 28 november 2007

Bodykit CRX

Dit project stond al een tijdje gepland, deze week zijn we begonnen met de ruwbouw van de bodykit op een CRX.


Glasvezel, versterkt de kunsstof delen.


Uitlijnen en monteren van de bodykit-delen, versterken met polyster en glasvezel vragen bij dit soort projecten de meeste tijd.
Je begrijpt dat de basis in 1 keer goed moet zijn, bij vaste montage op de carrosserie is er niets meer te corrigeren, een andere uitdaging is om de delen zo te monteren dat er bij strakmaken zo min mogelijk plamuur gebruikt hoeft te worden.





Ook niet geheel onbelangrijk, verwijderen van eventuele roest en de carrosserie behandelen tegen roest is in dit stadium van de bouw erg belangrijk, als eenmaal de bodykit vast zit kan ie er niet even afgehaald worden.
Dat zijn zomaar wat zaken om rekening mee te houden bij montage van een custom-made bodykit.
Zo ook de droogtijd tussen het aanbrengen van polyester en hars, de producten moeten volledig zijn uitgehard tussen de behandelingen door om straks (als er lak op zit) geen nare bijwerkingen te krijgen zoals scheuren of erger; delen die gaan loszitten of kunnen bewegen.
Een goede menging in de juiste verhouding van de componenten onderling zijn hierbij heel erg belangrijk, stel je voor, een deel wat niet uitgehard is is simpelweg een zwakke plek, elke volgende behandeling is gegarandeerd waardeloos.

Kortom; een custom-made bodykit monteer je niet in 1 dag.

In de tussentijd schuren wij rustig verder...

Geen opmerkingen: